reklama

NAJVZÁCNEJŠIE ČO V ORGANIZÁCII (ne) MÁME

Existuje niečo, čo sa v organizácii nedá nahradiť. Viete čo to je? Je to ľudský potenciál, teda ľudia ktorí dokážu niečo pozitívne vymyslieť a urobiť. To čo sa skrýva v ľudskej mysli je neprekonateľné a veľmi vzácne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Manažment je v organizácii na to, aby tento potenciál dokázal čo najlepšie využiť. Ak vidíte v spoločnosti firmu, ktorá upadá, jej základným problémom sú ľudia, a zvlášť nekompetentní ľudia. Na zistenie kompetencie a nekompetencie je veľmi, a to zdôrazňujem veľmi jednoduchý test. Tým testom je konečný výsledok. Je to veľmi jednoduché.

Dá sa výsledok práce využiť, alebo sa nedá využiť? Ak existuje výsledok práce, máme kompetentného človeka na poste. Ak výsledok práce neexistuje, máme niekoho komu chýba kompetencia. Takto jednoduché hľadisko mnohým manažérom nevyhovuje, a ja si myslím, že si to nemusíme manažéri komplikovať. Položme si radšej vždy jednoduchú otázku – má pracovník alebo nemá výsledný hodnotný produkt?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak áno, budeme ho naďalej zveľaďovať. Iné to je v prípade, ak pracovník nedosahuje výsledok v požadovanej kvalite. Tam potom prichádza na rad hlbšie prehodnotenie. Môže sa to zakladať na niekoľkých uhloch pohľadu. Začnem tým jednoduchým. Dotyčný vie, alebo nevie čo sa od neho očakáva. Ak vie a neplní si povinnosti, PREČO si ich neplní? ( môže tam byť viac dôvodov).

Ak nevie naučíme ho a natrénujeme. Podstatné je, že je ochotný sa nechať viesť.

Chvíľku sa však pri tomto pristavme. Chcem vám poskytnúť údaj že z 80 %-ami ľudí sa dá pracovať. Sú medzi nimi lepší a horší, ale stále víťazí, že sa s nimi dá pracovať. 20% ľudí je nevzdelateľných, a tu je „pes zakopaný“. Akokoľvek sa snažíte, s touto skupinou nepohnete. „takto to robím už … rokov a nikto ma nebude poúčať, že to mám robiť inak.“. Poznáte to? Viem, určite ste sa s tým stretli. Nuž poviemvám len jedno na týchto ľudí nefungujú nové plány, školenia, ani presviedčanie. To, čo funguje je výmena týchto ľudí za takých, ktorí sa radi učia a vedia dosahovať výsledky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Porozumieť tomu, čo je v organizácii najdôležitejšie si samozrejme vyžaduje viac informácií, ako je uvedené v tomto článku. Manažovanie je zvládanie ľudských emócií a reakcií. Nemanažujeme stroje budovya zariadenia. Vždy manažujete ľudí, ktorísnimirobia. A to je doslova umenie.Vychádzať s ľuďmi a popritom dosahovať aby podávali výkon a výsledky, za ktoré sa nemusíte hanbiť,to je skutočné umenie.

Nedávno som mal pohovor s jedným pracovníkom v nemenovanej organizácii. Opýtal som sa ho, či by si kúpil u renomovaného predajcu nové auto, kde by bolisedačky každáinej farby a z rôznych materiálov, volant by bol z nákladného auta, kolesá by boli namontované len tri miesto štyroch, neštartovalo by …. atď. Pozrel sa na mňa a jeho odpoveď bola veľmi jednoduchá. NIE také auto nechcem. Dobre.Povedal som, aprečo potom dovolíte, že zvašej organizácie odchádzajú na montáž veci, ktoré sú nefunkčné,dokončujú sa aj na niekoľko krát, pri balení na konkrétnu zákazku sú nabalené aj veci, ktoré so zákazkou nesúvisia a chýbajú veci, ktoré sú na dokončenie veľmi potrebné? Ako to, že toto dopustíte? Po mojej otázke nastalo dlhé mlčanie a veľmi chabá odpoveď. Nie je podstatné čo odpovedal, aletýmtochcemlenpoukázaťna to,v čom je rozdiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všimli ste si?V kompetentnosti. Kompetentný pracovník urobí všetko pre to, aby jeho výsledok práce bol hodnotný a abysa dal použiťna prvý krát.Kompetentný znamená, že vie spôsobiť, že veci súfunkčné. FUNKČNÝ znamená bežiaci dlhú dobu bez zásahu. Nekompetentný pracovník, bude hľadať chybu v iných, a jeho výsledok práce je nepoužiteľný. Nie je funkčný. Kompetencia a nekompetencia doslova rozhoduje o tom, či budete žiť, alebo nie. Tak ďaleko siaha nekompetencia.

Ak ste manažér, nebuďte v tejto veci benevolentný.Majte okolo seba kompetentných ľudí. Ak nie sú, ale sú ochotnísa to naučiť, bod prevás. Ak nie sú, dobrá rada je, vymeňte ich.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nabudúce viac napíšem ako rozoznávať ľudí. Bude reč o 12 znakoch konštruktívneho človeka a o 12 znakoch deštruktívneho. V mnohých prípadoch znalosť tejto jednoduchej veci zachránila firmy, manželstvá a ďalšie vzťahy.

Karol Muller

Líder vzdelávacej spoločnosti pre majiteľov a manažérov firiem pre Slovensko a Čechy

Centrum Prosperity®

size="8pt"(Poskytnuté údaje sú spracované na základe mojej osobnej 20 ročnej praktickej skúsenosti s majiteľmi firiem zo Slovenska a Čiech. Základ tvorí administratívna technológia celosvetového uznávaného lídra v riadení podnikov a ľudí L.Rona Hubbarda®. Na svete využíva údaje z administratívnej technológie L. Rona Hubbarda 289 682 firiem z rôznych odborov. Medzí známe svetové značky patria firmy – DELL, DHL, Shell, Remax, Coca-cola, American Expres, Walmark, Audi, Volvo, Toyota TDC, AgroCosta, Holiday Inn a ďalšie).

Karol Műller

Karol Műller

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pôsobím v Spoločnosti Centrum Prosperity. Pracujem na to, aby majitelia organizácií zvládali svoju prácu s istotou, spokojnosťou a časom pre seba a rodinu Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu